MENU

Visual Merchandising
Category

industrial4

615

Tendinte “stralucitoare” in visual merchandising

Visual Merchandising

July 14, 2015

Cum dincolo de a evidentia in cea mai flatanta si mai atractiva maniera oferta, strategiile de visual merchandising ajung chiar sa construiasca identitatea vizuala a unui proiect, creativitatea le poate transforma in instrumente cu adevarat ingenioase de branding. Bineinteles, directiile in care sa dezvoltam imaginea spatiilor comerciale ar trebui intai de toate sa urmeze o compatibilitate cu portofoliul conceputului si cu profilul clientelei vizate, dar cu toate acestea, tendintele propuse anul acesta de designeri si arhitectii interioarelor pot crea un concept lifestyle dinamic, cu influente de avangarda.

Industrial

Despre incorporarea elementelor proprii interioarelor cu destinatie industriala am putea spune ca a ajuns sa sustina o estetica realmente clasica, dar cu toate acestea, atmosfera fabricilor si a depozitelor se remarca drept o resursa inepuizabila de inspiratie pentru noi si noi interpretari.

 

industrial5

 

 

 

 

 

 

 

 

Cupru

Daca in designul bijuteriilor aurul roz domina preferintele pasionatilor, aceasta afinitate nu avea cum sa nu manifeste un ecou si in constructia identitatii spatiilor comerciale, mai ales ca eleganta calda a tonurilor aramii poate sustine orice estetica de la cea baroca sau victoriala pana la cea industriala sau avangardista.

 

Cupru

 

 

 

 

 

Futurist

Cum entuziasmul pentru viitor se poate remarca in designul oricaror obiecte de care ne inconjuram in fiecare zi, devenind chiar si o directie de expresie a ergonomiei, unitatea interioarelor cu oferta impunea o concentrare cat mai puternica pe conceperea spatiilor futuriste.

industrial2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Hi-tech

Proiectele retail se impun din ce in ce mai puternic drept spatii de lifestyle, principiile dupa care este definita oferta unui concept store fiind elocvente in acest sens. Iar in dinamismul erei noastre, ce poate fi mai atragator decat ambianta unui spatiu hi-tech, mai ales daca ar fi sustinut de cat mai multe gadget-uri.

industrial1

Read article

restaurant-crama-sibiului

468

Cultura locala – una dintre cele mai ofertante tendinte in visual merchandising

Visual Merchandising

June 30, 2015

Foto: Restaurant Crama Sibiului

Una dintre cele mai frumoase implicatii ale globalizarii este tocmai curiozitatea spre a descoperi tezaurul unei culturi in plenitudinea sa, de la credintele si datinile fiecarei regiuni pana la mozaicul creat pe meleagurile ce ocrotesc inca din negura timpului mai multe comunitati etnice. Desi am putea spune ca aceasta mostenire trebuie pretuita in locurile ce-i pastreaza autenticitatea, evitandu-se astfel alterarea sa intr-un scop mercantil, elementele culturilor locale pot fi introduse cu succes in decorul magazinelor, dupa cum ne arata noile tendinte in visual merchandising:

1. Coerenta ca regula de baza

Desigur, inspiratia ne-ar putea purta spre o infinitate de variante de amenajare, insa primul aspect de care trebuie sa tinem cont este faptul ca nu ne ocupam cu un spatiu de expozitie si nici nu amenajam un interior menit a gazdui piese artizanale, ci gestionam totusi o afacere. In acest sens, arhitectura si elementele de visual merchandising trebuie sa se afle intr-o deplina unitate cu oferta promovata si cu profilul consumatorului caruia ne adresam, un astfel de dezechilibru putand afecta vizibilitatea proiectului. In concepte retail reproducerea unei astfel de identitati a spatiului ar trebui sa mearga mai degraba pe subtilitatea unei abordari stilizate. Conceptele culinare sau leisure permit o apropiere mai evidenta doar daca exista o legatura evidenta cu specificul urmat.

coerenta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sursa imagine: www.designist.ro
2. Inspiratie sau reproducere?

Judecand obiectiv, creativitatea are ca nucleu inovatia prin interpretari care sa deschida noi planuri fata de expresia initiala. Chiar si in existenta sa seculara, folclorul a intampinat propria sa evolutie, influentand si noi arte, dupa cum opera lui Ion Mincu ne aminteste in fiecare plimbare prin Bucuresti.
In plus, cum promovam o experienta dincolo de oferta una dintre cele mai insemnate cerinte cu care vom fi confruntati este tocmai originalitatea, iar un tribut contemporan tocmai pe aceasta directie ar fi recomandat sa se bazeze.
Asadar, o nota de eleganta poate fi ingenios atinsa prin armonia cu un interior neutru sau elemente naturale precum gazonul sau micile canale amenajate ce inconjoara un spatiu, abordari ce pot fi intalnite atat in restaurante, cat si in magazine.
Nu in ultimul rand, sa nu uitam ca exact ca in reproducerea oricarui alt decor, indiferent ca vorbim de mostenirea unei epoci sau la manifestul unui curent, masura in care incorporam cat mai multe elemente folclorice ne va limita considerabil din eficienta expunerii ofertei, deviind atentia de la aceasta.

reproducem

 

 

 

 

 

 
3. Mergem pe avangarda?

avangarda

 

 

 

 

 

 

Plansa prezentare Heimtextil 2014 Nicoleta Bercaru, student an I, Traditional – Modern, coord. lect. univ. dr. Dorina Horatau

 

Sursa www.adelaparvu.ro

Da! Cu tot entuziasmul ce poate fi exprimat prin creativitate, inca! Nu uitati ca daca ne intoarcem spre un omagiu adus mostenirii etnografice, cel mai frumos mod prin care ne putem arata consideratia si implicarea este sa-i oferim o punte spre viitor.
Iar daca alegem ne indreptam spre avangarda, orice amenajare capata versatilitate si permite o altfel de integrare a ofertei in spatiu, fara a o estompa si fata a crea un dezechilibru in identitatea interiorului si chiar a conceptului, totodata. De asemenea, sa nu uitam ca avangarda devine adesea cel mai bun promotor al afacerii dvs, vorbind despre un spatiu mai mult decat o amenajare clasica si cuminte.

Mergem pe avangarda

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Scaun Lana, sursa:

www.designchapter.org

 

Read article

includerea tehnologiei

554

Cele mai atractive directii in visual merchandising

Visual Merchandising

April 8, 2015

Dupa ce v-a convins oferta de spatii comerciale de inchiriat, pentru amenajarea unui concept retail de succes este nevoie a conferi magazinului dvs o identitate atragatoare, cu elemente cat mai incitante care sa stea ca avantaj competitiv. Iata ce tendinte v-ar putea fi de folos in amanajarea spatiului:

 

Manechine dinamice

Chiar daca nu puteti beneficia de efectul spectaculos al manechinelor automatizate, inovatie ce valorifica oferta, dezvaluindu-I din diverse unghiuri functionalitate, indreptati-va spre siluete ce preiau posture dinamice, atat ca element de noutate, cat si pentru o evidentiere flatanta a pieselor.

Manechine dinamice

 

 

 

Mesaje variate

Delimitati pentru identitatea conceptului dvs cat mai multe valori ce s-ar putea arata atragatoare pentru o plansa mai variant de potentiali consumatori. Cu toate acestea nu uitati de conditia coerentei in comunicare, un amalgam de mesaje nerelationate indepartandu-va de piata vizata ca urmare a confuziei ce va va impiedica sa va impuneti conceptul intre competitori.

mesaje variate

 

 

 

 

 

Rafturi radii

Vizitatorii magazinului se pot bucura de intimitate in conspectarea ofertei ce va fi expusa intr-o maniera mult mai atractiva prin rafturile radii, ce preiau o forma rotunjita, in semicerc sau chiar intr-un unghi mai mare de 180 grade.

O alta tendinta prevede un plafon rontunjit inspre exterior, linie ce expune oferta intr-un unghi mai atragator.

rafturi radii

 

 

 

 

 

Includerea tehnologiei

In special in epoca retelelor de socializare, cat mai multi consumatori doresc o apropiere fata de tehnologie, fie prin modelarea atmosferei gratie jocurilor de culori, fie prin dispunerea materialelor multimedia.

includerea tehnologiei

 

 

 

 

Focus pe lux

Majoritatea achizitilor spre care ne indreptam au ca motivatie apropierea de aspiratii, in special spre cele relationate cu statutul, asadar introducerea valorilor proprii segmentului de lux este binevenita indiferent de piata careia va adresati.

focus pe lux

 

 

 

 

 

 

Parfum de epoca

Indiferent de entuziasmul cu care privim actualitatea, cei mai multi dintre noi purtam in suflet o nostalgie pentru vremuri pe care le cunoastem din povesti, asadar a introduce prin piese vintage, antichitati sau chiar obiecte de arta franturi din atmosfera altor epoci va fi intotdeauna o strategie inspirata.

parfum de epoca

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Schimbarea decorului

Incantati-va publicul intampinandu-I cu un décor al vitrinei actualizat chiar la un interval de o saptamana. Imaginea spatiului poate fi reimprospatata in fiecare sezon.

schimbare

 

 

 

 

 

Atractia misterului

Va puteti intriga potentialii clienti prin vitrine ce nu prezinta niciun indiciu cu privire la oferta si in special la profilul spatiului. Dezvaluind povesti sau starnind curiozitatea printr-o imagine enigmatica, aceasta abordare se preteaza in special pentru un concept store.

atractia misterului

Read article

profil stil de viata

410

5 recomandari pentru infiintarea unui concept store

Visual Merchandising

April 8, 2015

Daca v-ar tenta achizitia unui spatiu comercial de vanzare, puteti transforma noua dvs investitie intr-una dintre cele mai populare platforme de retail, mai precis concept store-ul. Pentru un astfel de proiect puteti lua in calcul urmatoarele aspecte reprezentative pentru concept store-uri.

  1. Profil stil de viata

Nucleul unui concept store este celebrarea valorilor, idealurilor si convingerilor ce insotesc un anumit stil de viata. Spatii cu o identitate precis definita, concept store-urile pot fi adesea planificate in baza unui mood board, mai exact un cadru ce aduna totalitatea elementelor estetice relationale cu o anumita notiune, din aceasta retea fiind ulterior stabilite reperele sub care va fi adunata oferta.

profil stil de viata

 

 

 

 

 

  1. Produse

Farmecul unui concept store este dat tocmai de oferta intriganta, selectata dintr-o paleta de domenii, de la mobila la piese vestimentare, carti, muzica sau bijuterii. Eterogena, dar in acelasi timp unitara, ea combina antichitati cu inovatii, piese in editie limitata cu obiecte aparent banale, creatii ce poarta semnaturi de prestigiu cu produse lipsite de sonoritatea unui brand. Indiferent de natura produselor, oferta este unita prin coerenta, neglijarea acestui aspect distanteaza obiectul de conceptul ce sta drept esenta a magazinului. Abordati infiintarea unui concept store cu o viziune cat mai deschisa, ramificatile spre care poate fi dezvoltata oferta fiind nebanuite. Aprovizionarea se va face atat prin acorduri de distributie autorizata, cat si prin achizitia de obiecte din diverse surse (bazaruri, targuri, magazine de antichitati, alte concept store-uri) care ar putea fi in armonie cu oferta.

produse

 

 

 

 

 

  1. Cadru propriu unei galerie de arta

Lasati-va inspirati de valorificarea lucrarilor intr-o galerie de arta cand concepeti stilizarea spatiului. Incadrati produsele intr-o armonie, fara a estompa farmecul vreunuia dintre ele. Prezentarea poate fi imprumutata din conventiile artei, utilizand piedestale sau rame.

galerie de arta

 

 

 

 

 

  1. Stil particular

Concept store-ul dvs trebuie sa se distinga prin totalitatea elementelor ce definesc experienta de cumparaturi, de la departajarea spatiului si dispunerea marfii, la metodele de iluminat si chiar parfumul folosit pentru incapere. Aceste aspecte pot fi unele personalizate sau pot fi alese cu precizie, astfel incat sa para unice.

stil particular

 

 

 

 

 

  1. Produse personalizate

Odata ce magazinul se bucura de popularitate, devenind o destinatie a cumparaturilor si a evenimentelor mondene, puteti oferi ca expresie a identitatii varii produse intre care primul ca accesibilitate ar fi un CD cu o compilatie a melodiilor ce asigura atmosfera magazinului. Urmatoarele proiecte ar putea viza propriul parfum sau varii colectii pentru care sa fie implicate designeri autohtoni.

produse auxiliare

Read article

Cromatica subtila

355

Tendinte in amenajarea spatiilor comerciale in retail-ul de lux

Visual Merchandising

April 8, 2015

Planurile unui magazin de lux ce va aduc in fata ofertei de spatii comerciale de inchiriat sunt adesea concepute si luand in considerare atmosfera viitorului proiect. Dincolo de conventiile proprii segmentului, intalnim noi directii care creeaza indiferent de stil o alta apropiere cu vizitatorul. Iata cele mai noi tendinte in amenajarea unui magazin de lux:

  1. Intoarcere spre natura

Daca luxul ajunsese a fi asociat liniilor precise, sobre, definite prin texturi produse prin intermediul tehnologiei, intoarcerea spre respectul fata de mediul inconjurator pare a fi noua abordare pentru insufletirea interioarelor magazinelor. Decorul este conturat din material natural sau biodegradabile, in timp ce ca ornament pot fi alese plante, acvarii sau gazon.

Intoarcerea spre natura

 

 

 

 

 

  1. Atmosfera de living

Cea mai accesibila modalitate prin care un spatiu poate convinge revenirea vizitatorilor este insuflarea unei atmosfere primitoare, ce evoca personalitatea unui camin. Astfel, magazinele primesc o amenajare elaborata, concentrata asupra decorului, in care pot fi admirate tablouri, lampi, vaze, lucrari in sculptura sau chiar obiecte artizanale. Oaspetii pot fi intampinati cu piese de mobilier proprii unei locuinte, cum este cazul canapelelor sau fotoliilor. Bineinteles, decorul nu trebuie definit astfel incat sa apara riscul de a estompa din frumusetea ofertei.

Atmofera de living

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Minimalism

O amenajare minimalista reprezinta cea mai inspirata abordare prin care atentia sa nu fie deviate spre alte puncte in afara dispunerii ofertei. In acelasi timp, incadrare a cat mai putine produse intr-un anumit punct –perete sau raft- subliniaza valoarea acestora, prezentandu-le asemeni lucrarilor de arta. Cu toate acestea, simplitatea nu trebuie confundata cu o imagine fada sub care magazinul nu va putea intra in memoria vizitatorilor.

Minimalism

 

 

 

 

 

 

  1. Dispunerea aerisita

Indiferent de suprafata disponibila a unui spatiu comercial, atat compartientarea sa, cat si dispunerea ofertei se recomanda a fi concepute astfel incat sa induca o senzatie de accesbilitate oricarui vizitator.

Mai mult decat atat, aceasta abordare va sublinia pretigiul brand-ului printr-o alta perceptie a spatiului.

Dispunerea aerisita

 

 

 

 

 

  1. Cromatica subtila

Cu toate ca traditional, luxul este reprezentat prin nuante metallic sau tonuri de violet, bleumarin, visiniu, asociate in majoritatea culturilor cu regalitatea, interpretarea sa contemporana in amenajarea spatiilor este indreptata spre discretie. Astfel, sunt alese cele mai pale tonuri neutre pentru a contura o atmosfera calda si a nu eclipsa oferta.

Cromatica subtila

Read article

Elemente de o calitate modesta

397

Care sunt cele mai frecvente greseli in amenajarea spatiilor comerciale in segmentul de lux

Visual Merchandising

April 8, 2015

Cautand in oferta de spatii comerciale de inchiriat in vederea deschiderii unui magazine de lux, planurile dvs recunosc importanta localizarii acestuia. Dincolo de sonoritatea numelor ce compun portofoliul viitorului magazin, stiti ca pozitionarea acestuia in fata potentialilor client este puternic influentata de o amplasare intr-o zona selecta, traditional asociata distributiei luxului, cat si cu amenajarea spatiului. Iata cele frecvente greseli in conceperea si decorul magazinelor de lux:

  1. Un spatiu mult prea incarcat

Pentru a evidentia pe deplin fiecare produs aflat la vanzare, acesta trebuie plasat la o distanta rezonabila fata de altele.

Mai mult decat atat, un spatiu inghesuit nu inspira dorinta vizitarii, neoferind o experienta confortabila, asadar acest pricipiu se recomanda a fi respectat inclusiv in compartimentarea magazinului si introducerea elementelor de amenajare.

Un spatiu mult prea incarcat

 

 

 

 

  1. Elemente de o calitate modesta

Operand pe piata cu exigent mai ridicate, credibilitatea repezinta un obiectiv vital pentru magazinele de lux. Astfel, pentru a intari perceptia calitatii si a autenticitatii ofertei, elementele regasite in amenajare trebuie sa atinga standardele similar ce recomanda produsele expuse. Calitatea elementelor de amenajare sau ornamentale trebuie sa fie reflectata de materialele abordate, cat si de executie.

Elemente de o calitate modesta

 

 

 

 

 

 

  1. Neglijenta in atmosfera

Strategiile de visual merchandising se indreapta spre conturarea precisa a atmosferei magazinului de la amenajare, la muzica sau parfum ambiental astfel incat sa creeze o stare de confort oricarui vizitator. Fiecare element este ales pentru a fi in unitate cu identitatea magazinului, concept care isi alege propriul portofoliu in functie de trasaturile unei piete vizate.

In aceasta directive poate fi introdusa inclusiv incoerenta cu valorile ofertei sau cu cele ce compun profilul consumatorului vizat.

Neglijenta in atmosfera

 

 

 

 

 

  1. Abordarea cromatica eronata

Poate ca nu doriti sa optati pentru paleta traditionale de nuante metalice sau tonurile regale precum visiniul, bleumarinul sau movul, dar daca nu trebuie sa va supuneti unor anumite rigori impuse prin contractile de distributie sau de francize, nu adoptati o cromatica prin care apare riscul de a devia atentia de la oferta. Evitati abordarea nuantelor vibrante altfel decat ca detaliu, amintindu-va ca ratiunea amenajarii este de a valorifica produsele expuse.

Abordarea cromatica eronata

Read article

atmosfera

465

Cum traducem atentia la detaliu in amenajarea spatiilor de lux

Visual Merchandising

April 7, 2015

Daca dorinta unui proiect retail in segmentul luxului v-a adus in fata ofertei de spatii comerciale de inchiriat, principalele aspecte asupra carora ne concentram in aceasta initiativa sunt amplasarea intr-o zona centrala sau care sa se bucure de un statut inalt si suprafata. Cu toate acestea, deosebit de importante, odata ce am rezolvat aceste cerinte, raman detaliile din amenajare. Chiar daca par a trece pe un plan secund, aceste aspecte pot convinge, subliniind statutul magazinului si dezvaluind oferta sa intr-o maniera flatanta. Iata cateva idei legate de atentia la detalii in conceperea spatiilor:

 

  1. Calitate

Orice detaliu al amenajarii trebuie sa reflecte calitate atat in materialele abordate, in executie si asamblare, cat si in armonia in care acestea sunt alaturate. Calitatea trebuie sa se regaseasca in elemente perceptibile, si in acelasi timp sa transpara din intreaga atmosfera a spatiului. Nu va indreptati spre reproduceri iar in situatia in care nu doriti sa va lansati in investitii a caror amortizare devine problematica, optati pentru piese clasice de mobilier sau decor, care nu pot fi reperate in functie de perioada si care pot oferi credibilitate prin eleganta.

 

calitate

 

 

 

 

 

 

  1. Spatiu

Cutumiar, pentru magazinele de lux sunt alese suprafete vaste, insa indiferent de spatiul disponibil, compartimentarea si dispunerea produselor urmeaza directii care sa ofere confortul vizitatorului si sa evidentieze oferta. Magazinele sunt amenajate astfel incat sa para spatioase, pentru ca parcurgerea cu accesibilitate si curiozitate a intregii suprafete. Produsele sunt dispuse relaxat, asemeni aranjamentelor dintr-o galerie de arta, plasarea lor singular pe rafturi valorificandu-le.

spatiul

 

 

 

 

 

 

  1. Curatenie

Indiferent de segmentul abordat de magazine, curatenia impecabila reprezinta o cerinta esentiala, ce nu trebuie sa admita compromisuri.

curatenia

 

 

 

 

 

  1. Atmosfera

Un spatiu atrage, convinge si se distinge prin atmosfera conceputa tocmai pentru a induce confortul interior si sentimentul de regasire al fiecarui vizitator. Astfel, magazinele de lux se concentreaza asupra oricarui element ce le compune ambientul, de la iluminat la parfum sau la muzica, fiecare dintre aceste aspecte putand chiar sa fie personalizate.

atmosfera

 

 

 

 

 

 

  1. Lumina

Indiferent de context, lumina artificiala trebuie sa reproduca blandetea celei naturale, astfel incat sa induca privitorului o stare de confort. Dincolo de acest principiu general, cea mai indicata abordare pentru segmentul de lux este cea a luminii difuze, cu o intensitate sporita la nivelul produselor.

Iluminatul

Read article

Iluminatul

691

4 idei de amenajare a restaurantelor

Visual Merchandising

April 7, 2015

Daca ati decis investitia intr-un spatiu comercial de vanzare, unul dintre cele mai populare proiecte pe care le puteti implementa este tocmai deschiderea unui restaurant, o idee binevenita indiferent de specific.
Va prezentam patru aspecte de care putem tine cont in amenajarea restaurantelor:

Clientii tinta

Anterior conceperii intregului plan de branding si implicit a identitatii vizuale a spatiului, delimitati piata careia va adresati, astfel incat atat amenajarea, cat si promovarea sa fie unele potrivite. Profilul clientului va va ajuta atat in estimarea investitiilor in spatiu, cat si in directiile ce pot fi preluate in estetica sa. Analizati-l cu atentie si incercati sa-i intelegeti asteptarile.

clientii

 

 

 

 

 

Iluminat

Lumina dintr-un restaurant trebuie sa completeze confortul oaspetilor sai nu sa fie dispusa pentru a-i flata arhitectura interioarelor, chiar daca inclusiv acest aspect va sta drept reper. Cea artificiala se recomanda a fi cat mai apropiata de cea naturala, considerata drept cea mai blanda pentru vedere. Optati pentru lumina ajustabila in functie de momentul zilei si anotimp. Nu uitati ca o lumina prea puternica deterioreaza atmosfera pe care clientii se asteapta s-o gaseasca intr-un restaurant. Aceasta nu este binevenita nici macar in restaurantele fast food unde atat ambianta, cat si conventiile sunt mult mai degajate. Dincolo de a fi obositoare, deviind atentia de la concentrarea simtutilor olfactiv si gustativ, aceasta prezinta mancarea intr-o maniera total neapetizanta, carnea capatand tente gri in timp ce legumele reflexe albastre. Singurul moment al zilei in care o lumina mai intensa este de bun augur este dimineata, pentru a veni in intampinarea oaspetilor ce citesc presa la micul dejun.
Cat despre reflexele din lumini, se recomanda ca acestea sa urmeze cromatica aleasa pentru amenajarea spatiului.

Iluminatul

 

 

 

 

 

Spatiul

Studiile neurologice arata o conexiune intre stimulii vizuali oferiti de tonurile de rosu, portocaliu si maro si pofta de mancare, aceasta conexiune impunand nuantele drept conventii in decorul centrelor dedicate gastronomiei. Bineinteles, restaurante reputate de pe intreg mapamondul ne demonstreaza ca nu trebuie sa ne limitam la aceasta paleta. Culorile alese pot fi dispuse atat in motive grafice, ondulate sau precise, cat si in fotografii.
Priviti interiorul restaurantului asemeni unui vanzator, iar cum persuasiunea poate prelua varii forme, asa si identitatea spatiului permite o deplina libertate in amenajare. Puteti combina asadar materiale naturale cu alternative, la fel cum va puteti concentra pe atmosfera unei gradini, prin introducerea elementelor verzi, precum plante decorative sau chiar gazon.

spatiul

 

 

 

 

 

Curatenie

Un singur aspect considerat pe buna dreptate fundamental nu va putea fi supus compromisului in domeniul culinar si anume igiena. Indiferent de capacitate si de conditiile meteo, asigurati-va ca spatiul beneficiaza de o curatenie impecabila, inclusiv zona toaletelor confirmand increderea pe care un restaurant o poate inspira.

curatenia

Read article

Analiza clara a spatiului

430

7 recomandari pentru un magazin atragator

Uncategorized, Visual Merchandising

April 7, 2015

Daca pentru viitorul dvs magazin va surad oferte de spatii comerciale de inchiriat, orice loc ati alege e de bun augur sa fie exploatat prin amenajare atfel incat sa contribuie la crearea unui brand. Va prezentam cateva ponturi pentru valorificarea viitorului dvs magazin astfel incat sa-l faceti atragator pentru clientii dvs:

 

  1. Analiza clara a spatiului

Dupa ce ati efectuat masuratori clare legate de capacitatea spatiului de a va sustine activitatea, urmatorul pas este cel de a stabili un plan de visual merchandising compatibil cu profilul proiectului dvs. Dezvoltati calculi privitoare la exploatarea eficienta a spatiului, fara a cadea in capcana tentatiei de a expune cat mai amplu oferta dvs. Doua dintre aspectele ce descurajeaza experienta cumparaturilor sunt tocmai aspectul inghesuit al marfurilor si sentimentul apropierii incommode de alte persoane.

Analiza clara a spatiului

 

 

 

 

 

 

  1. Punctul focal

Intreaga stilizare a spatiului ar trebui sa aiba drept nucleu un punct de la care sa se dezvoltate atat reteaua de rafturi, cat si decorul magazinului. In general in punctual focal se vor regasi noutatile prezente in oferta magazinului.

Studiile effectuate in material comportamentului consumatoului indica o tendinta de deplasare inspre dreapta odata ce au pasit in magazin asadar acest plan nu ar trebui neglijat, sustinand o amenajare cat se poate de atractiva. Nu uitati ca pentru un impact cu adevarat efficient, punctul focal trebuie sa se regaseasca la nivelul privirii.

punctul focal

 

 

 

 

 

  1. Echilibrul volumelor si culorilor

Intreaga stilizare trebuie sa apara ca un joc al formelor si al pozitiilor alegand plasarea elementelor pe plan vertical, orizontal, in diagonalam concentric, in piramida, s.a.m.d.

Armonia trebuie sa ia in calcul si greutatea culorilor, astfel incat obiectele deschise sa fie plasate in varf iar cele in tonuri profunde la baza.

echilibrul culorilor

 

 

 

 

 

 

  1. Iluminarea spatiului – nu de sus, din lateral si frontal

Pentru a evidentia oferta dvs, asigurati-va de vizibilitatea conferita de stilizarea spatiului. Mizati pe simplitate, astfel incat prezentarea sa nu ingreuneze vizual distragand atentia de la proprietatile bunurilor. Incepeti cu obiectele mai mari, cumpanind astfel sensul adaugarii celor mai mici pe acelasi raft sau alegand un alt spatiu de prezentare.

Iluminatul

 

 

 

 

 

  1. Priviti cu ochiul critic al vizitatorului

Pana cand potentialii dvs clienti sa se apropie de spatiul de prezentare pe care tocmai ce l-ati amenajat, acestora ar trebui sa li se ofere o imagine atragatoare nu fiind in fata rafturilor ci din unghiul in care se afla. Indepartati-va, asadar, de stilizarea pe care tocmai ce ati executat-o si analizati-o de la distanta obiectiv, chiar cu scepticism din varii unghiuri. Va place cee ace vedeti sau ati cere niste modificari?

 

priviti cu ochiul critic

 

 

 

 

 

  1. Dimensiunile casei

Indiferent daca ati adunat in echipa dvs profesionisti cu o conduita respectuoasa si o forta persuasiva remarcabila, pana cand acestia ajung a-si dovedi calitatile, potentialii client pot adopta inconstient un sentiment de respingere pentru magazin. Cauza? Arhitectura perimetrului destinat casei si chiar inaltimea biroului au cel mai adesea un effect intimidant, fiind percepute drept marci ale autoritatii cand insasi experienta cumparaturilor ar trebui sa se bazeze pe un raport de egalitate, fiindu-i oferita clientului o abordare de curtoazie. Mai mult, expertii in strategii de retail recomanda instruirea echipei inspre a se plimba intre rafturi pentru a mima parcurgerea ofertei.

Dimensiunile casei

 

 

 

 

 

 

  1. Curatenia

Nu in ultimul rand, indiferent de conditiile meteorologice, mentineti o curatenie ireprosabila a spatiului, studiile efectuate asupra comportamentului consumatorilor sugerand ca potentialii client se simt bineventi doar intr-o astfel de conditie a locului.

curatenia

Read article

3 factori ce compun atmosfera magazinului

Visual Merchandising

April 2, 2015

Dincolo de a confrunta oferta de spatii comerciale de inchiriat, stabilirea unui magazin trebuie sa fie planificata si in functie de starea indusa in timpul experientei de cumparare.

Va prezentam cei trei factori evidentiati de specialistul in marketing J Baker prin care putem crea o atmosfera relaxanta a magazinului in care sa fie indus comportamentul de achizitie.

 

  1. Factorul de ambient

Directionat asupra stimulilor ce influenteaza consumatorul la nivel subconstient – aspecte precum iluminatul, temperatura, muzica si parfumul- vor prelua trasaturile definitorii ale ofertei si ale pietei vizate.

Pentru reglarea luminozitatii spatiilor se recomanda a fi luate in calcul unghiurile sub care pot fi valorificate marfurile, evitandu-se expunerea ce fie nu le evidentiaza, fie nu le flateaza forma sau coloritul.

Temperatura trebuie ajutata astfel incat sa asigure confortul in orice fel de ipostaze, inclusiv in testarea marfurilor.

Muzica prin care se creeaza atmosfera magazinului trebuie sa urmeze valorile spirituale ale ofertei acestuia. Spre exemplu, intr-un magazin de antichitati vom opta pentru muzica clasica sau emblematica altor epoci.

Nu in ultimul rand parfumul ambiental ales trebuie sa inspire confort senzorial, determinand petrecerea in magazin a unei durate de timp consistente.

Factorul iluminat

 

 

 

 

 

  1. Factorul design

Concentrat in aceeasi masura asupra functionalitatii, cat si asupra armoniei estetice a locului, factorul de design are ca principale coordonate cromatica, delimitarea spatiului si mobilierul. Acesta este definit atat prin valorile transmise de oferta, cat si prin profilul clientelei careia magazinul se adreseaza. Spre exemplu, in cazul unui magazin de articole sportive, atat paleta de culori folosita cat si decorul vor evoca un stil de viata activ.

Sub acest aspect nu trebuie sa neglijam vitrina, ce reprezinta intaia strategie de promovare a ofertei, dispunerea marfii prin abordari de visual merchadising avand ca scop atragerea trecatorilor spre a vizita magazinul si a-i deveni clienti.

factorul de design

 

 

 

 

 

  1. Factorul social

Potentialii clienti pot fi convinsi inclusiv de curtoazia regasita in atitudinea personalului. Cu toate acestea se recomanda instruirea echipei astfel incat sa ofere vizitatorilor un tratament in care sa combine discretia cu conduita curtenitoare. Pentru a contracara perceptia de spatii intimidante inspirata de magazine, antreprenorii pot prelua abordarea vanzarii impersonale ce presupune conferirea libertatii de miscare si posibilitatea testarii marfii fara asistenta.

Totodata, factorul social poate fi tradus si prin prisma influentei grupurilor de apartenenta sau de aspiratie cu care vizitatorii doresc sa se identifice accesand magazinul. Acest aspect nu este limitat doar la rationamente ce tin de statut, cat si de perceptie asupra propriei imagini, stil, actualitate, mod de viata sau chiar varsta.

 

factorul social

Read article