Daca pentru viitorul dvs magazin va surad oferte de spatii comerciale de inchiriat, orice loc ati alege e de bun augur sa fie exploatat prin amenajare atfel incat sa contribuie la crearea unui brand. Va prezentam cateva ponturi pentru valorificarea viitorului dvs magazin astfel incat sa-l faceti atragator pentru clientii dvs:
- Analiza clara a spatiului
Dupa ce ati efectuat masuratori clare legate de capacitatea spatiului de a va sustine activitatea, urmatorul pas este cel de a stabili un plan de visual merchandising compatibil cu profilul proiectului dvs. Dezvoltati calculi privitoare la exploatarea eficienta a spatiului, fara a cadea in capcana tentatiei de a expune cat mai amplu oferta dvs. Doua dintre aspectele ce descurajeaza experienta cumparaturilor sunt tocmai aspectul inghesuit al marfurilor si sentimentul apropierii incommode de alte persoane.
- Punctul focal
Intreaga stilizare a spatiului ar trebui sa aiba drept nucleu un punct de la care sa se dezvoltate atat reteaua de rafturi, cat si decorul magazinului. In general in punctual focal se vor regasi noutatile prezente in oferta magazinului.
Studiile effectuate in material comportamentului consumatoului indica o tendinta de deplasare inspre dreapta odata ce au pasit in magazin asadar acest plan nu ar trebui neglijat, sustinand o amenajare cat se poate de atractiva. Nu uitati ca pentru un impact cu adevarat efficient, punctul focal trebuie sa se regaseasca la nivelul privirii.
- Echilibrul volumelor si culorilor
Intreaga stilizare trebuie sa apara ca un joc al formelor si al pozitiilor alegand plasarea elementelor pe plan vertical, orizontal, in diagonalam concentric, in piramida, s.a.m.d.
Armonia trebuie sa ia in calcul si greutatea culorilor, astfel incat obiectele deschise sa fie plasate in varf iar cele in tonuri profunde la baza.
- Iluminarea spatiului – nu de sus, din lateral si frontal
Pentru a evidentia oferta dvs, asigurati-va de vizibilitatea conferita de stilizarea spatiului. Mizati pe simplitate, astfel incat prezentarea sa nu ingreuneze vizual distragand atentia de la proprietatile bunurilor. Incepeti cu obiectele mai mari, cumpanind astfel sensul adaugarii celor mai mici pe acelasi raft sau alegand un alt spatiu de prezentare.
- Priviti cu ochiul critic al vizitatorului
Pana cand potentialii dvs clienti sa se apropie de spatiul de prezentare pe care tocmai ce l-ati amenajat, acestora ar trebui sa li se ofere o imagine atragatoare nu fiind in fata rafturilor ci din unghiul in care se afla. Indepartati-va, asadar, de stilizarea pe care tocmai ce ati executat-o si analizati-o de la distanta obiectiv, chiar cu scepticism din varii unghiuri. Va place cee ace vedeti sau ati cere niste modificari?
- Dimensiunile casei
Indiferent daca ati adunat in echipa dvs profesionisti cu o conduita respectuoasa si o forta persuasiva remarcabila, pana cand acestia ajung a-si dovedi calitatile, potentialii client pot adopta inconstient un sentiment de respingere pentru magazin. Cauza? Arhitectura perimetrului destinat casei si chiar inaltimea biroului au cel mai adesea un effect intimidant, fiind percepute drept marci ale autoritatii cand insasi experienta cumparaturilor ar trebui sa se bazeze pe un raport de egalitate, fiindu-i oferita clientului o abordare de curtoazie. Mai mult, expertii in strategii de retail recomanda instruirea echipei inspre a se plimba intre rafturi pentru a mima parcurgerea ofertei.
- Curatenia
Nu in ultimul rand, indiferent de conditiile meteorologice, mentineti o curatenie ireprosabila a spatiului, studiile efectuate asupra comportamentului consumatorilor sugerand ca potentialii client se simt bineventi doar intr-o astfel de conditie a locului.