MENU

Comments Off on Cultura locala – una dintre cele mai ofertante tendinte in visual merchandising Visual Merchandising

Cultura locala – una dintre cele mai ofertante tendinte in visual merchandising

restaurant-crama-sibiului

Foto: Restaurant Crama Sibiului

Una dintre cele mai frumoase implicatii ale globalizarii este tocmai curiozitatea spre a descoperi tezaurul unei culturi in plenitudinea sa, de la credintele si datinile fiecarei regiuni pana la mozaicul creat pe meleagurile ce ocrotesc inca din negura timpului mai multe comunitati etnice. Desi am putea spune ca aceasta mostenire trebuie pretuita in locurile ce-i pastreaza autenticitatea, evitandu-se astfel alterarea sa intr-un scop mercantil, elementele culturilor locale pot fi introduse cu succes in decorul magazinelor, dupa cum ne arata noile tendinte in visual merchandising:

1. Coerenta ca regula de baza

Desigur, inspiratia ne-ar putea purta spre o infinitate de variante de amenajare, insa primul aspect de care trebuie sa tinem cont este faptul ca nu ne ocupam cu un spatiu de expozitie si nici nu amenajam un interior menit a gazdui piese artizanale, ci gestionam totusi o afacere. In acest sens, arhitectura si elementele de visual merchandising trebuie sa se afle intr-o deplina unitate cu oferta promovata si cu profilul consumatorului caruia ne adresam, un astfel de dezechilibru putand afecta vizibilitatea proiectului. In concepte retail reproducerea unei astfel de identitati a spatiului ar trebui sa mearga mai degraba pe subtilitatea unei abordari stilizate. Conceptele culinare sau leisure permit o apropiere mai evidenta doar daca exista o legatura evidenta cu specificul urmat.

coerenta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sursa imagine: www.designist.ro
2. Inspiratie sau reproducere?

Judecand obiectiv, creativitatea are ca nucleu inovatia prin interpretari care sa deschida noi planuri fata de expresia initiala. Chiar si in existenta sa seculara, folclorul a intampinat propria sa evolutie, influentand si noi arte, dupa cum opera lui Ion Mincu ne aminteste in fiecare plimbare prin Bucuresti.
In plus, cum promovam o experienta dincolo de oferta una dintre cele mai insemnate cerinte cu care vom fi confruntati este tocmai originalitatea, iar un tribut contemporan tocmai pe aceasta directie ar fi recomandat sa se bazeze.
Asadar, o nota de eleganta poate fi ingenios atinsa prin armonia cu un interior neutru sau elemente naturale precum gazonul sau micile canale amenajate ce inconjoara un spatiu, abordari ce pot fi intalnite atat in restaurante, cat si in magazine.
Nu in ultimul rand, sa nu uitam ca exact ca in reproducerea oricarui alt decor, indiferent ca vorbim de mostenirea unei epoci sau la manifestul unui curent, masura in care incorporam cat mai multe elemente folclorice ne va limita considerabil din eficienta expunerii ofertei, deviind atentia de la aceasta.

reproducem

 

 

 

 

 

 
3. Mergem pe avangarda?

avangarda

 

 

 

 

 

 

Plansa prezentare Heimtextil 2014 Nicoleta Bercaru, student an I, Traditional – Modern, coord. lect. univ. dr. Dorina Horatau

 

Sursa www.adelaparvu.ro

Da! Cu tot entuziasmul ce poate fi exprimat prin creativitate, inca! Nu uitati ca daca ne intoarcem spre un omagiu adus mostenirii etnografice, cel mai frumos mod prin care ne putem arata consideratia si implicarea este sa-i oferim o punte spre viitor.
Iar daca alegem ne indreptam spre avangarda, orice amenajare capata versatilitate si permite o altfel de integrare a ofertei in spatiu, fara a o estompa si fata a crea un dezechilibru in identitatea interiorului si chiar a conceptului, totodata. De asemenea, sa nu uitam ca avangarda devine adesea cel mai bun promotor al afacerii dvs, vorbind despre un spatiu mai mult decat o amenajare clasica si cuminte.

Mergem pe avangarda

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Scaun Lana, sursa:

www.designchapter.org

 

Distribuie! Share on Facebook0Tweet about this on Twitter0Pin on Pinterest0Share on Google+0Share on LinkedIn0Share on Tumblr0Share on Reddit0Digg thisFlattr the authorEmail this to someonePrint this page