Odata cu confruntarea ofertei de inchiriat spatii comerciale in vederea deschiderii unui magazin, va trebui sa ne concentram si spre a contura o identitate pentru noul concept. In ajutorul nostru vin strategiile de visual merchandising ce intregesc diverse elemente de dispunere a marfii, iluminat, compartimentare in varii principii demonstrate a stimula cercetarea ofertei si achizitia de bunuri. Ignorarea acestor directii va poate afecta vanzarile, spatiul fiind perceput drept neatractiv.
Iata acele aspecte ce indeparteaza cel mai frecvent vizitatorii dintr-un magazin:
- Curatenia
Indiferent de atractivitatea strategiilor de comunicare si valoarea ofertei dvs, actul achizitiei este determinat de credibilitatea magazinului, aspect sustinut de autenticitatea bunurilor, calitatea lor si conditiile de igiena in care sunt pastrate. Nu lasati conditiile meteo sa devina scuze pentru acest aspect fundamental, curatenia magazinului trebuie mentinuta cu acuratete, de la nivelul vitrinei, al podelelor si al raftului, altfel vizitatorii vor percepe spatiul drept respingator.
Aglomerarea
Evitati cat puteti sa plasati un numar mare de produse pe rafturi cat mai ales in vitrina. Amintiti-va de dispunerea lucrarilor de arta intr-un muzeu. Intervalul de spatiu la care acestea sunt plasate permite valorificarea fiecarei opere. Axati-va spre evidentierea frumusetii fiecarui produs ce va compune oferta.
Acelasi efect il poate avea si melanjul intre motive ce distrag atentia de la oferta.
- Pozitia
Indiferent de cat de ofertant se distinge a fi spatiul, plasati intotdeauna produsele in raza vizuala a vizitatorului.
Asa cum vom evita o compartimentare problematica, in care deplasarea sa apara dificila si sa inhibe atat cercetarea ofertei, cat si vizite ulterioare, tot astfel nu vom ingreuna accesul vizual spre marfuri.
Produsele vor fi dezvaluite cu lumini ce vin din partea laterala a raftului si niciodata de deasupra, nefiind un unghi flatant.
Evitati de asemenea si simetria, aceasta aparand anticipativa si nestimulanta cand pentru a trezi interesul spre cercetarea ofertei ochiul trebuie sa se miste.
Incadrarea
Valorificarea produselor este conditionata inclusiv de contrastul creat cu nuanta din fundal. Atat pentru evidentierea armonioasa, cat si in unele situatii, cum ar fi spre exemplu segmentul bijuteriilor, pentru o anumita credibilitate trebuie luata in considerare si calitatea inspirata de materialul utilizat in dispunerea produsului (de ex catifea).
De asemenea, mare atentie la luminuozitatea texturilor, astfel incat luciul cadrului sa nu estompeze produsul sau in cazul in care acesta este realizat din materiale stralucitoare sa nu se creeze un efect obositor privirii, astfel incat aranjamentul sa fie respins si ocolit de vizitator.
Originalitatea
Bineinteles, urmarea unui aranjament clasic este o masura sigura, dar sub o viziune prudenta, magazinului dvs ii va lua ceva timp sa se poata impune prin identitate si sa-si fidelizeze clientela. Cu toate acestea, sub nicio forma nu va inspirati mai mult decat e cazul din strategiile folosite de alte spatii.
Chiar daca imprumutati anumite elemente (de ex o bicicleta plasata in decorul vitrinei unui magazin de piese vestimentare) construiti o alta poveste in jurul lui.
- Manechinele
Gratie valorificarii ofertei, manechinele reusesc sa aiba un impact chiar mai convingator decat alte atribute ce sustin vanzarea. Cu toate acestea, ele trebuie sa prezinte un aspect conform cu segmentul pe care il abordeaza, utilizarea in segmentul de lux manechinelor cu un aspect slab calitativ nefiind tocmai inspirata.
Studiile arata ca manechinele ce prezinta capul atasat siluetei vand cu 80% mai mult decat cele fara.
Nu manevrati manechinele imbracate pentru a evita deteriorarea produselor.