MENU

Visual Merchandising
Category

6. Manechine

518

Cele mai frecvente greseli in visual merchandising

Visual Merchandising

April 2, 2015

Odata cu confruntarea ofertei de inchiriat spatii comerciale in vederea deschiderii unui magazin, va trebui sa ne concentram si spre a contura o identitate pentru noul concept. In ajutorul nostru vin strategiile de visual merchandising ce intregesc diverse elemente de dispunere a marfii, iluminat, compartimentare in varii principii demonstrate a stimula cercetarea ofertei si achizitia de bunuri. Ignorarea acestor directii va poate afecta vanzarile, spatiul fiind perceput drept neatractiv.

Iata acele aspecte ce indeparteaza cel mai frecvent vizitatorii dintr-un magazin:

  1. Curatenia

Indiferent de atractivitatea strategiilor de comunicare si valoarea ofertei dvs, actul achizitiei este determinat de credibilitatea magazinului, aspect sustinut de autenticitatea bunurilor, calitatea lor si conditiile de igiena in care sunt pastrate. Nu lasati conditiile meteo sa devina scuze pentru acest aspect fundamental, curatenia magazinului trebuie mentinuta cu acuratete, de la nivelul vitrinei, al podelelor si al raftului, altfel vizitatorii vor percepe spatiul drept respingator.

1. Curatenia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


  1. Aglomerarea

Evitati cat puteti sa plasati un numar mare de produse pe rafturi cat mai ales in vitrina. Amintiti-va de dispunerea lucrarilor de arta intr-un muzeu. Intervalul de spatiu la care acestea sunt plasate permite valorificarea fiecarei opere. Axati-va spre evidentierea frumusetii fiecarui produs ce va compune oferta.

Acelasi efect il poate avea si melanjul intre motive ce distrag atentia de la oferta.

2. Aglomerarea

 

 

 

 

 

 

  1. Pozitia

Indiferent de cat de ofertant se distinge a fi spatiul, plasati intotdeauna produsele in raza vizuala  a vizitatorului.

Asa cum vom evita o compartimentare problematica, in care deplasarea sa apara dificila si sa inhibe atat cercetarea ofertei, cat si vizite ulterioare, tot astfel nu vom ingreuna accesul vizual spre marfuri.

Produsele vor fi dezvaluite cu lumini ce vin din partea laterala a raftului si niciodata de deasupra, nefiind un unghi flatant.

Evitati de asemenea si simetria, aceasta aparand anticipativa si nestimulanta cand pentru a trezi interesul spre cercetarea ofertei ochiul trebuie sa se miste.

 

2. Pozitionarea

 

 

 

 

 

 


  1. Incadrarea

Valorificarea produselor este conditionata inclusiv de contrastul creat cu nuanta din fundal. Atat pentru evidentierea armonioasa, cat si in unele situatii, cum ar fi spre exemplu segmentul bijuteriilor, pentru o anumita credibilitate trebuie luata in considerare si calitatea inspirata de materialul utilizat in dispunerea produsului (de ex catifea).

De asemenea, mare atentie la luminuozitatea texturilor, astfel incat luciul cadrului sa nu estompeze produsul sau in cazul in care acesta este realizat din materiale stralucitoare sa nu se creeze un efect obositor privirii, astfel incat aranjamentul sa fie respins si ocolit de vizitator.

4. Incadrarea

 

 

 

 

 

 


  1. Originalitatea

Bineinteles, urmarea unui aranjament clasic este o masura sigura, dar sub o viziune prudenta, magazinului dvs ii va lua ceva timp sa se poata impune prin identitate si sa-si fidelizeze clientela. Cu toate acestea, sub nicio forma nu va inspirati mai mult decat e cazul din strategiile folosite de alte spatii.

Chiar daca imprumutati anumite elemente (de ex o bicicleta plasata in decorul vitrinei unui magazin de piese vestimentare) construiti o alta poveste in jurul lui.

5. Originalitatea

 

 

 

 

 

 

  1. Manechinele

Gratie valorificarii ofertei, manechinele reusesc sa aiba un impact chiar mai convingator decat alte atribute ce sustin vanzarea. Cu toate acestea, ele trebuie sa prezinte un aspect conform cu segmentul pe care il abordeaza, utilizarea in segmentul de lux manechinelor cu un aspect slab calitativ nefiind tocmai inspirata.

Studiile arata ca manechinele ce prezinta capul atasat siluetei vand cu 80% mai mult decat cele fara.

Nu manevrati manechinele imbracate pentru a evita deteriorarea produselor.

 

6. Manechine

Read article

Cum introducem elementele naturale in decorul unui spatiu comercial?

Visual Merchandising

March 30, 2015

Vizionand spatiile comerciale de inchiriat ne gandim cum sa exploatam atat pozitionarea, cat si parametrii sai fizici. In special daca proiectul pe care doriti sa-l dezvoltati prespune ca viitorii clienti sa petreaca un anumit timp in interior, atentia dvs se recomanda sa cada asupra amenajarii spatiului, astfel incat sa oferiti vizitatorilor o atmosfera care sa le inspire prelungirea sederii. Daca dincolo de ziduri regasim o priveliste artificiala si rece, de ce nu am spori confortul senzorial al oaspetilor dedicandu-le o gradina. Iata cum:

 

  1. Vegetatie

Un efect vizual incantator este oferit atat de plantele ornamentale inalte, cat si si de gardul viu sau de gazonul ingrijit.

1. Vegetatie

In coerenta cu stilul de viata evocat sau cultura celebrata, vegetatia poate deveni una dintre cele mai fericite reflectii ale identitatii conceptului.

Dincolo de un peisaj verde, puteti opta chiar spre amenajarea unei gradini.

 

 

 

 

 

  1. Fauna

Cea mai comoda, mai sigura si mai putin solicitanta varianta vine din partea pestilor ornamentali sau a broastelor testoase. Ambii pot fi admirati in acvarii, dispuse inclusiv pentru departajarea interiorului in timp ce primii pot inota in culoare de apa ce strabat spatiu.

 

 

2. Fauna

 

 

 

 

 

 

 

  1. Apa

Daruind unul dintre cele mai linistitoare sunete regasite in natura, apa poate fi integrata atat pentru compartimentarea spatiului, fie ca un perete curgator, fie de-a lungul unui paravan translucid, cat si ca element pur decorativ. In aceasta alternativa putem opta pentru acvarii, fantanite, culoare sau canale de apa.

 

3. apa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Pietre

Atat ca “hotar”, ca elemente de structura sau ca décor, pietrele subliniaza in mod curios o atmosfera calda, sugerand atat ideea de protectie, cat si cea de libertate. Ele pot marca delimitarea spatiului, pot fi dispuse pe intreaga cuprindere a zidurilor sau pot ocroti o fantanita.

4. pietre

 

 

 

 

  1. Nisip

In special daca proiectul dvs evoca prin oferta meleaguri vesnic scaldate de soare sau culturi exotice, nisipul reprezinta o alegere inspirata, integrandu-se in special cu plantele decorative originare din aceste locuri.

Nisipul poate chiar sa devina un element recognoscibil pentru spatiu daca este introdus intr-o maniera inedita, originala, cum ar fi cea a sculpturilor.

 

5. Nisip

 

 

 

 

 

  1. Pamant

Singura varianta estetica de a introduce pamant in decorul unui spatiu comercial este data de abordarea sa in forma prelucrata, mai precis prin obiecte din lut.

 

6. pamant

Read article

8 ponturi pentru valorificarea vitrinei unui spatiu comercial

Visual Merchandising

March 30, 2015

 
            Dupa ce analizand in piata oferta de spatii comerciale de inchiriat, v-ati bucurat sa gasiti suficiente pozitii cu deschideri generoase, e timpul sa puneti la lucru acest element, pentru ca printr-un decor original vitrinele sa vorbeasca despre afacerea dvs mai bine decat multe alte strategii de promovare.
 
1.      Lifestyle
Retele de socializare ne reconfirma zilnic succesul nebun al fotografiilor de lifestyle, in care spre exemplu prajiturele apar alaturi obiecte port bonheur vegheate de o vaza cu flori sau un rand de carti. Folositi-va creativitatea si exploatati fara limite armonia dintre obiecte aparent relationate dar care ar vorbi oricand despre personalitatea si valorile noastre.
1 Lifestyle
 
2.      Oameni
O idee de window display devenita aprope clasica, promovarea prin modele vii cu un rol static sau un spectacol de pantomina se mentine una dintre cele mai populare strategii, atragand intotdeauna atentia trecatorilor.
 
2 Oameni
3.      Acvarii sau custi
Obiecte ale dorintei, obiecte prea pretioase, obiecte intangibile… Asa ar parea oferta ce se arata din acvarii si custi, cadre ce le-ar sublinia frumusetea si robustetea prin reflectare si contrastul cu diverse decoruri.
3 custi
 
4.      Casa
O dispunere familiara, in care marfurile pe care le aveti la vanzare sa fie evidentiate chiar in cadre in care ar ajunge ulterior actului de achizitie (biblioteci, dulapuri de servicii de ceai, mobilier modular) ar putea inspira atat necesitatea, dorinta, cat si valorificarea bunurilor cu care privitorul ia astfel contact.
Chanel Display
 
5.      Povesti
De ce nu ati crea povesti, fie in aceeasi tematica, fie in dispuneri cu un fir narativ, evidentiindu-va oferta in cadre feerice? Una dintre companiile ce a inclus povestile din vitrine ca valoare vizuala si spirituala a identitatii de brand este chiar prestigioasa casa de bijuterii Tiffany’s ce a colaborat in acest sens cu artisti de renume.
5 poveste
 
6.      Tablou
O directie asemanatoare povestilor, oferta dvs poate sublinia ca intr-un colaj frumusetea unui tablou, regasindu-se de-a lungul potecilor, pe barcute, poduri sau trenuri, cat si pe crengile unui copac.
6 Poveste
 
7.      Teatru de papusi
Indiferent de varsta, cu totii adoram dulcea reverie pe care ne-o aduce o poveste interpretata de papusi. Micii actori ar putea prelua de fiecare data alte roluri, ajutati fiind in interpretare de o scenografie compusa tocmai din marfurile pe care le comercializati. Cum magazinele ce schimba frecvent, chiar la intervalul unei saptamani strategiile de visual merchandising pot fi deosebit de apreciate, puteti acorda un mic ajutor papusilor in scene lor oferindu-le noi si noi decorului.
7 Teatru de papusi
 
8.      Curiozitate
Care ar fi reactia dvs daca ati intalni in drum o vitrina ascunsa de nenumarate semne de intrebare, intre care sa se distinga o sageata indreptata spre intrare, fara a va fi acordat vreun indiciu legat de eventuala destinatie a spatiului? Cel mai probabil ati intra iar daca ati afla ca marfa va asteapta intotdeauna sub alte forme si utilitati, asemeni unui concept store, curiozitatea v-ar fi mentinuta. Sub acelasi principiu vor trezi interes spatiile cu vitrine opace, acoperite de cortine sau ascunse prin orice modalitate ingenioasa de a intriga trecatorii. Trebuie doar sa va lasati imaginatia sa va aduca in fata a noi valente ale ideii de enigma.
8 Curiozitate

Read article