Specificatiile fiecarei oferte de spatii comerciale de inchiriat amintesc de zona, suprafata, deschidere, atribute ce le influenteaza pretul, neprezentand insa aceeasi importanta pentru fiecare proiect antreprenorial. Iata cateva trucuri pentru a inchiria spatiul comercial ideal afacerii noastre fara a ne lasa influentati de elemente ce cresc preturile dar care nu aduc vreun beneficiu afacerii noastre:
- Cat conteaza zona?
In selectarea ofertelor de spatii comerciale de inchiriat nu trebuie sa va orientate neaparat spre arterele comerciale sau zonele central, desi traficul pietonal si auto intotdeauna vor sustine vadul unei afaceri.
Deosebit de eficiente sunt spatiile comerciale din zonele rezidentiale sau care deservesc unor ansambluri de apartamente.
- Cat de importanta este suprafata?
In functie de activitatea dvs concreta, specialistii pietei imobiliare va recomanda sa calculati cerintele obiective de suprafata astfel incat sa nu inchiriati un spatiu comercial care sa depaseasca necesitatilor dvs, afectandu-va bugetul. Mai mult decat atat, adesea un spatiu mult prea gol inhiba vizitatorii.
- E necesara vitrina?
Unul dintre atributele de baza pentru spatiile comerciale, vitrina are un rol important doar pentru proiectele ce se recomanda prin impactul vizual al produselor, cum ar fi magazinele de articole vestimentare sau pentru conceptele a caror ambianta este sustinuta de o deschidere spre o anumita panorama. Daca v-ati decis asupra unui supermarket sau intentionati sa deschideti un restaurant, vitrina ar putea cadea pe un plan secund, specialistii pietei recomandandu-va sa va axati pe suprafata in selectarea ofertelor de inchiriat.
- Ce facilitati trebuie sa luam in calcul?
Daca proiectul pe care doriti sa-l dezvotati implica stationarea clientilor (ex restaurant) sau deplasarea bagajelor de catre acestia (ex magazine de IT, electronice si electrocasnice), spatiul comercial pe care intentionati sa-l inchiriati ar fi preferabil sa beneficieze de o parcare.
Pentru a evita neplacerile cu vecinii, daca planul dvs de afaceri include un bar sau un club, chiar si de teatru sau stand up comedy, recomandabil sa negociati in contractul de inchiriere si izolatia fonica a spatiului comercial.
Viitoarele cafenele sau restaurant vor fi favorizate de gradini au terase, ce pot fi amenajate pentru spatiile comeciale stradale prin obtinerea unor autorizatii de la municipalitati.
- Sa ne uitam la amenajarea spatiului comercial?
Specialistii pietei va sfatuiesc sa nu va lasati influentati de amenajarea unui spatiu comercial in special in conditiile in care proiectul au brand-ul pe care-l promovati se bucura de o identitate vizuala clar definite si va impune asadar un décor bazat pe destinatia conceptului si pe culorile si liniile sub care va capata notorietate.