Unii antreprenori privesc cu specticism spatiile comerciale din zonele rezidentiale, ignorand ofertele de inchiriat din aceste pozitionari considerandu-le lipsite de vad. Fie ca vorbim de perimetrul ansamblurilor rezidentiale noi sau de strazile si aleile adiacente din zone delimitate de bulevardele principale din interiorul unui cartier, spatiile comerciale disponibile spre inchiriere din aceasta pozitionare prezinta avantajul unei piete sigure, delimitate teritorial. Dincolo de garantia rentabilitatii gratie deservirii unei comunitati bine stabilite, acestea pot atrage o clientela izolata sau din contra, loiala fie prin persoanele aflate in tranzit, fie prin prin recomandari. Iata cateva proiecte ce pot fi dezvoltate in oferta de spatii comerciale de inchiriat in zonele rezidentiale:
- Supermarket
Cea mai sigura initiativa indiferent de densitatea acestor proiecte reprezinta inchirierea de spatii comerciale pentru deschiderea supermarket-urilor sau a magazinelor alimentare compacte.
- Cafenea
Chiar daca nu sunt amplasate in zone ce au ajuns traditional asociate segmentelor culinar, leisure si entertainment, cafenelele, cofetariile si restaurantele deschise in spatiile comerciale disponibile spre inchiriere in cartiere prezinta rentabilitate deservind respectiva zona. Ele pot avea un potential considerabil daca se regasesc in raza unor institutii cu un aflux de public, precum directiile de taxe si impozite.
Specialistii pietei imobiliare includ in aceasta categorie si spatiile comerciale inchiriate pentru constituirea de baruri sportive, de pariuri, de biliard sau de jocuri.
- Sala de fitness
Fie ca deservesc ansambluri rezidentiale noi, fie ca se adreseaza comunitatilor unor stradute sau alei, salile de fitness reprezinta conceptul ce sta ca motivatie pentru inchirierea spatiilor comerciale din complexurile comerciale de cartier sau din cladiri izolate, adesea ascunse intre blocuri.
Dincolo de achizitia aparaturii de antrenament, aceste proiecte nu necesita investitii majore in amenajarea spatiilor comerciale inchiriate.
De altfel, potrivit sondajelor efectuate de aceste cluburi si de publicatiile de specialitate, proximitatea reprezinta principala motivatie pentru frecventarea acestor centre.
4. Salon de infrumusetare
Indiferent de zona si de concentratia acestui tip de proiecte in interiorul unei arii delimitate de strazi adiacente si de clienti, inchirierea spatiilor comerciale pentru a infiinta saloane de infrumusetare reprezinta una dintre cele mai frecvente initiative a antreprenorilor. Aceste afaceri preiau ca avantaj competitiv dedicarea si atitudinea echipei fata de clienti, convingand nu neaparat prin exclusivitatea intr-o zona stabilita.
Mai mult decat atat, acest tip de proiect atrage loialitatea clientelei prin referenti sau prin baza de clienti existenta a echipei adunate, astfel incat inchirierea spatiului comercial se va dovedi o decizie rentabila.